National park Khao Sok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van arcade - WaarBenJij.nu National park Khao Sok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van arcade - WaarBenJij.nu

National park Khao Sok

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg arcade

30 April 2016 | Thailand, Bangkok

Vanaf de apenschol vertrekken wij met een taxibusje richring Khao Sok, een rit van ongeveer 2,5 uur. Het is mega warm dus genieten wij heerlijk van de airco in het busje.

In khao sok komen we in een heerlijk maar basic resort. Er staan in onze hut 2 bedden met klamboe en een ventilator. De electriciteit doet het soms wel, soms niet en het water ongeveer net zo onregelmatig. Er zit een soort boiler die als het meezit warm water geeft en als het water het niet doet is er nog een reserve ton met een bakje waarin regenwater zit waarmee je jezelf kunt afspoelen. Derk vindt het avontuur leuk maar baalt wel dat de wifi het niet doet, ........

Wij bekijken het excursie programma en besluiten de volgende dag een fullday lake trip te boeken incl hiking en zwemmen in een van demeren in het regenwoud. Derk en ik gaan eerst nog even zwemmen in de rivier met een soort autoband.

Na een nacht vol oerwoud geluiden staan we de volgende dag fris en fruitig op. We vertrekken eerst naar een soort marktje om nog even water te kopen en vertrekken dan verder richting het hart van het national park. Met een longtail boot varen wij het meer op, prachtig is het en dewind geeft enige verkoeling. Na ongeveer anderhalfuur varen gaan wij aan wal voor de wandeling naar een bamboeboot om daarna naar een grot te gaan. Dewandeling is prachtig, glibberig en heet maar we spotten apen en een hol van een vogelspin dus zeer de moeite waard. Met de bamboeboot varen we richting de grot. Heerlijk koelen prachtig mooi. De wandeling terug gaat sneller en na de lunch met een soort zoetwater vis die een beetje zanderig smaakt maar wij vinden hem heerlijk, duiken wij het meer in. Dit meer is 16 meter diep en bestaat geheel uit regenwater, te bizar gewoon. Wij zij. naar een eilandje gezwommen en wat voelde wij ons klein. In dat hele grote meer. Prachtig avontuur.

De volgende dag hebben wij kookles gehad bij een thaise familie op het platteland. De moeder des huizes was helemaal gek op derk, hij mocht ook alles doen en was trots op zijn snij en roer kunsten. Ar was druk met het noteren van allerlei ingrediënten om het straks thuisook te kunnen maken. Wij kookte buiten op een soort plateau en de ingedienten kwamen voornl uit de eigen tuin.

Deze familie heeft een 55 jarige olifant geadopteerd 4 jaar geleden die door het dragen van de vele toeristen allerlei ontstekingen haden moe was. Hij staat daar heerlijk op een weilandje en de jongste zoon gaat ieder dag met hem wandelen naar de rivier om hem te wassen. Hij loopt los over het terrein en in een dwaze bui probeert hij bananen uit de boom te pukken. Als je dan zijn naam roept gaat hij achteruit terug naar zijn weiland (wat qua omvang net zo groot is als onze hele straat) hij is echt ondeugend deze olifant. Je ziet aan zijn buik dat hij altijd toeristen heeft gedragen door de enorme bulten. De ontstekingen zijn nu na 4 jaar bijna weg. Omdat de familie denkt dat hij wel wat olifanten gezelschap kan gebruiken zijn ze bezig een oude dames olifant te adopteren. Dezedame is er slecht aan toe maar toch wil de eigenaar haar niet zo maar verkopen. Echt heel triest. Super trip met mooie familie, heerlijk eten en geweldige olifant. Morgen vertrekken wij rond half 9 naar kho samui met busje en boot.

• 01 Mei 2016 - 18:24

Marielle:

Wat een leuke ervaringen weer! Ik heb natuurlijk gesmuld van het olifantenverhaal!

• 01 Mei 2016 - 23:10

Danielle En Stein:

Wat een andere wereld! Geweldig.... en wat een mooie foto's weer!...