Ko Samui, Bangkok en weer thuis - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van arcade - WaarBenJij.nu Ko Samui, Bangkok en weer thuis - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van arcade - WaarBenJij.nu

Ko Samui, Bangkok en weer thuis

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg arcade

08 Mei 2016 | Thailand, Ko Samui

Wat was het een geweldige avond in het kickbox stadion, 6 partijen en 3 KO en wat een hoop herrie en prachtige ceremonies voorafgaande aan de wedstrijden. De jongste deelnemer was 10 jaar. Waar wij leren zwemmen op school leren de thaise kinderen thaibox bewegingen en al vroeg staan ze in de ring. arnold heeft overigens zo'n prachtig mooi, glimmende, wijde thaibox broek gekocht voor het boxen.....

De volgende dag op bezoek bezoek bij vriend Jules en fam. Top dag aan een prachtig mooi, fijn en wit zandstrand. Super de luxe accommodatie. Massage gedaan, coktails gedronken, sate gegeten, nog meer cocktails, sushi en nog meer cocktails. De mannen gingen nog even op de jetski maar ik ben veilig aan de kant gebleven , vond ik zelf heeeeellll verstandig. De dag afgesloten op fishermans wharf. Fijne muziek en lounge op het strand en heerlijk eten. Een prima afsluiting van een heerlijk eiland.

Na 4 dagen op het strand als afsluiting nog 2 dagen naar bangkok. Arnold en ik hebben na onze reis naar Amerika afgesproken dat wij iedere verre reis afsluiten met een over de top hotel om de vakantie goed te eindigen. Dit keer gekozen voor het Centara Grand. Wij kwamen aan in onze jungle outfit en zagen direct dat wij enigzinds underdressed waren. Het hotel begon op de 23e verdieping en uiteindelijk zat onze kamer op de 41 verdieping. zithoek, prachtig uitzicht over Bangkok, en een badkamer zo groot als onze hele bovenverdieping thuis. Het zwembad op de 26ste en een bar op de bovenste verdieping de 54 ste. Echt mega hoog. Drankje gedronken en de volgende dag lekker shoppen, zwemmen en op de valreep een bezoek aan het paleis van de koning wat maar 1 dag per jaar open is en dat was toevallig vandaag.

Arnold is tijdens ons hele verblijf in Thailand het meest bekeken en gefotografeerd van ons allemaal. Hij is echt een beroemdheid zo lijkt het. Kinderen willen met hem op de foto en heel vaak is hij aangesproken als military man. Vandaag weer: midden in de stad Zagen wij een tempel en daar wilde wij even naar binnen. Op weg naar de ingang werden wij, of eigenlijk Arnold aangesproken door oudere Thai. Hij was bewaker van de tempel en had vroeger een baan gehad in het leger en was hiervoor ook in Nederland geweest. Hij begon hier direct over tegen Arnold en al met al ging hij ons vertellen dat het gisteren kroningsdag was geweest, dat alle thaien vandaag vrij waren en dat het paleis vandaag open was en dat dit heel bijzonder was. Hij ging regelen dat wij daar kwamen met de tuktuk, een privateboot enzo. Direct begon hij te onderhandelen in het thais en liet de chauffeur weten dat hij ons veilig bij het paleis ging brengen. Het reizen in thailand is heel goedkoop en afdingen kunnen wij heel goed maar zo goedkoop was het ons nog niet gelukt.

Na een prima dag en een laatse duik in het zwembad zijn wij inmiddels weer thuis en ligt de beroemdheid uit thailand weer gewwon en volledig anoniem naast mij.