Fietsen door SF - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van arcade - WaarBenJij.nu Fietsen door SF - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van arcade - WaarBenJij.nu

Fietsen door SF

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg arcade

07 Augustus 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

De laatste vakantiedag voordat onze vakantie is afgelopen en voor Derk de zomervakantie op de helft is. Volgende week vertrekt hij met Ton voor 2 weken naar Italie. Hij kijkt er naar uit. Aan het einde van de vakantie merk je aan hem dat het mooi geweest is, hij mist papa en wil naar huis. Ar is dan altijd degene die niets meer goed kan doen, en echt "gevecht" tussen de twee mannen.

Gister na wat problemen met de creditcard ivm autorisatie en ruis op de lijn uiteindelijk op de fiets. Derk heeft een heuse mountainbike met 21 versnellingen en is de koning te rijk. Met helm op vertrekken via het fietspad richting de goldengate. Het is droog, de zon schijnt een beetje maar er ook mist. Bij het ophalen van de fietsen hoort een uitleg. Als de man hoort dat wij uit Nederland komen zegt hij; you can bike very good, you can go! Derk zegt nog, iedereen kan toch fietsen! Op weg naar de Golden Gate Bridge merken wij dat lang niet iedereen kan fietsen, met name chinezen en andere oosterse mensen kunnen niet fietsen, ze sturen van links naar rechts, zwabberen, filmen, internetten en maken onder tussen foto's. Derk belt de hele weg op de golden gate en schreeuwt: aan de kant, aan de kant. Zo lachen. We fietsen door parken, komen langs de militaire begraafplaats waar we volgens de traditie altijd stoppen en even stil staan. We fietsen door langs de kunst en gaan naar de diverse pieren. De drukste bewaren wij voor het laatst ; de zeehonden pier. Er zitten er denk ik nog zo' n honderd, veel minder dan eerst maar het is zo leuk te zien. Het dolfinarium kan er wat betreft show niet tegenop.

We eten la afsluiting bij een echte amerikaanse diner, hamburgers, te lekkerste!

Op het vliegveld typ ik ons laatse verslag. Wij stappen zo in, het is nu 12.50, over 10 uur en 20 minuten zijn we terug in nederland. Wat raar. Ar zegt net: we moeten nog bedenken wat we vanavond gaan eten. We hebben nog de hele dag, om 9.10 landen we in op Amsterdam en staat taxi Steef klaar!

Tot straks ik hoop met een mooie postcode prijs, maar in ieder geval zijn wij een prachtig avontuur rijker!

• 07 Augustus 2014 - 22:00

Marielle:

Bon voyage! Ik heb genoten van de verhalen.

gr
    Marielle

• 07 Augustus 2014 - 22:03

Astrid:

Gezellig als jullie er straks weer zijn!!
    Goeie reis, hoor je snel,xxx

• 07 Augustus 2014 - 22:40

Krimpen :

Een hele goede reis !
    Derk nog een verdere fijne vakantie.
    Morgen heel veel succes met de loterij. Mochten jullie de winnaars zijn laat het dan even per sms weten aan ons, we duimen voor jullie.
    Ach en .... Jullie zijn al rijk in de liefde !!!!
    Tot na de vakantie
    Groetjes

• 07 Augustus 2014 - 23:20

Iris:

Maar het toch fijn te weten dat hier collega's onwijs blij zijn met je aankomende terugkeer ;-)
    .... Goede reis, be safe en tot snel!!!
    Nou vooruit... Geniet nog even van een heerlijk weekend en de komende tijd van alle mooie nieuwe herinneringen.