Watervallen in Yosemite - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van arcade - WaarBenJij.nu Watervallen in Yosemite - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van arcade - WaarBenJij.nu

Watervallen in Yosemite

Door: Arnold

Blijf op de hoogte en volg arcade

04 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Oakhurst

De dag begon, voor ons tenminste, vroeg om 07.45. Onze gastvrouw vertelde ons namelijk ons om 8.00 aan het ontbijt te verwachten. Enige dwang voelde we wel dus om 8.00 zaten we, in onze pyjama, aan tafel met 2 Duitsers, 2 Amerikanen en onze gastvrouw. Een heerlijk ontbijt met alles erop en eraan en lekkere koffie. Daarna nog een boekje lezen, douchen en op naar de watervallen in Yosemite. Een uur later waren we op de plaats van bestemming samen met heel veel andere toeristen. De weg gevraagd aan een mevrouw die met een gele stift alles aangaf wat interessant was met als resultaat een compleet gele kaart en het advies om de shuttlebus te pakken. We hebben niet voor niks een 4x4 en lopen gaan we al genoeg doen dus toch even gekeken of we zelf in de buurt konden parkeren en jawel, een mooi plekje gevonden. Daarna door een beekje, want als dat kan gaan we natuurlijk niet over een brug en daarna, met koude voeten, verder. Het erste bord verteld ons dat het ongeveer 1,3 km lopen is. Wij nog heel eigenwijs; daar doe je toch geen uur over. Tot we eens goed keken en het pad flink stijl bleek te zijn. Puffend en zwetend boven aangekomen viel het voor Derk toch een beetje tegen. Hij had een waterval verwacht die vanaf een meter of 20 naar beneden valt en waar je dan bijna onder kan staan. Die was wel te zien dus dat maakte het een beetje goed. Het hele eind terug gelopen. Terug weer door de beek en lekker op weg naar "huis" waar Derk eindelijk in het bubbelbad ging waar hij de hele vakantie al op zat te wachten. In de avond nog een hapje eten bij het Sweatwater Steakhouse.