Yosemite - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van arcade - WaarBenJij.nu Yosemite - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van arcade - WaarBenJij.nu

Yosemite

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg arcade

03 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Yosemite

Vanmorgen om half 8 uit de veren. Eerst even zwemmen als frisse start van de dag, ontbijten en daarna op pad. Volgens de Tiagopas website is de route vrij om te gaan. We gaan dus bovenlangs de route nemen 575 km, geschatte reistijd: 8 uur en 8 minuten!

Eerst langs de zandduinen, spectaculair om te zien en te ervaren. Daarna via het dorre landschap van death valley via bischop naar de tiagopas om zo via de noordelijke route bij onze B&B te komen.

We zijn een aantal keer gestopt voor een drankje, kopje koffie, foto of een wandeling. We zijn oa langs Manzanar gekomen, en bizar stukje geschiedenis. Het gegeven op zich is al vreselijk maar de hitte in de woestijn maakt het nog vele malen erger.

De benzine is in deze regio van extreme droogte, weinig ondernemerschap en stilte bijzonder duur. Soms wel tot 2 dollar per gallon duurder dan elders. Via het anwb boek hebben we een relatief goedkope tank gevonden, samen met heel veel mensen uit de wijde omtrek.

Via mammuth lake en mono lake de tiago pass op. Wat en prachtige route moet dit zijn. Het eerste gedeelte was mistig, tenminste dat dachten wij totdat we naar 4 mile uitstapte, en het naar brand rook. De wegen waren open maar de rook was nog duidelijk aanwezig. Via prachtige vergezichten gereden tot aan het punt in yosemite waar de grort bomen staan. Hier zijn wij uitgestapt voor een heerlijke wandeling door het bos. De route was aardig maar niet heel bijzonder. Eigenlijk min of meer teleurgesteld liepen wij naar ruim een uur terug richting auto. En toen... Toen stond of eigenlijk liep er een bruine beer op nog geen 5 meter afstand van ons. Derk vond het net als wij reuze spannend maar hield zich stil. We hebben ademloos gekeken en ook foto's gemaakt!

Om 20.30 kwamen wij aan bij onze B&B. Ik ga morgen in daglicht foto's maken, het is zo kitch, met bordeaux rood en gouden kranen en een kaars met een automatische vlam. Morgenochtend ontbijten wij met de overige gasten van de b&B in de keuken bij onze gastvrouw. We worden om 8.00 uur verwacht! Een hele uitdaging voor ons. We gaan lekker in ons pyama, want zo zegt derk: er staat nergens dat je in je kleding, gewassen en geschoren bij het ontbijt moet zijn.

Morgen een wandeling naar de watervallen, in ieder geval en de rest is nog open. We wilden heel graag raften, maar het waterpeil is hier te laag voor!

We hebben vandaag veel rook gezien maar voornl heel veel brandweerwagens en fire control auto's

• 03 Augustus 2014 - 11:47

Len:

Moet indrukwekkend zijn geweest zo na de brand, je houd je hart vast met al die bomen in en buiten het park.. en dan als klap op de vuurpijl nog even een bruine beer zien, zat jullie hart niet in je keel?
    Ik weet nog dat wij er een soort van op hoopten er één te zien, maar eigenlijk was dat ook wel weer spannend wat je weet nooit hoe zo'n beer reageert en hoe lang het geleden is dat hij gegeten heeft... ;-)
    Mooi erhaal, ben benieuwd naar jullie boudoir b&b.. Veel plezier met vevrolg van de trip, nu weer richting de kust neem ik aan? x Len

• 03 Augustus 2014 - 22:40

Krimpen:

Via de tip van Gert , of wij de verslagen ook konden lezen, zijn we thuis even op zoek gegaan in onze mailbox..... Ja hoor ook wij kunnenze lezen, duurde even, maar zo juist hebbenwe de vorige verslagen ook gelezen. Wat is het leuk om het te lezen en een beetje mee 'te reizen'. Nog heel veel plezier daar !!!! Geniet van jullie laatste week. Groetjes uit krimpen !